فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۳-۰۴-۱۳۹۴
کد ۴۰۵۸۳۳
انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۳-۰۴-۱۳۹۴

کاهش بیماری های قلبی با ویتامین C

کاهش بیماری های قلبی با ویتامین C
مرکبات، گوجه فرنگی، کدو حلوایی، انواع کلم، اسفناج، خربزه و طالبی، شلغم، فلفل دلمه ای، آناناس، نخود فرنگی و کیوی سرشار از ویتامین C هستند.
کاهش بیماری های قلبی با ویتامین Cمطالعات محققان دانشگاه کپنهاگ نشان می دهد که احتمال بروز بیماری های قلبی و مرگ زودرس در افرادی که در رژیم غذایی خود از ویتامین C بیشتری استفاده می کنند، کمتر است.

به گزارش ساینس، این مطالعه با بررسی رژیم غذایی و اطلاعات ژنتیکی حدود 100 هزار شهروند دانمارکی صورت گرفته است و نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی ویتامین C نقش مهمی در جلوگیری از بیماری های قلبی دارد.

در ادامه این گزارش آمده است که رژیم غذایی حاوی سبزی و میوه هایی که ویتامین C دارند، از مرگ زودرس نیز جلوگیری می کند. میزان کاهش بیماری های قلبی و مرگ زودرس در افرادی که ویتامین C بالایی مصرف می کنند، به نسبت افراد عادی، به ترتیب 15 و 20 درصد کمتر است.

تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C، سبب توسعه بافت همبند در بدن می شود. این بافت از ارگان های داخلی بدن محافظت می کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان موجود در ویتامین C، سلول ها و مولکول های زیستی را در مقابل استرس محافظت می کند. استرس یکی از مهمترین دلایل بروز بیماری های قلبی است.

مرکبات، گوجه فرنگی، کدو حلوایی، انواع کلم، اسفناج، خربزه و طالبی، شلغم، فلفل دلمه ای، آناناس، نخود فرنگی و کیوی سرشار از ویتامین C هستند.

نتایج این تحقیقات در نشریه American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.
ارسال به دوستان
captcha
خاطره جالب احمد زیدآبادی درباره ایرج، محمدعلی فردین و شناخت اشتباه مردم صداوسیما چه کرده که «مکتب حاج قاسم» هم سراغش نمی‌رود؟ قاتل خندانی که از راه بینی وارد مغز می شود؛ بررسی ظاهر و خطرات آمیب مغزخوار شاهکار غیرممکنی که خلبان روسی با میگ-29 خلق کرد؛ راز مانور زنگوله کووچر (+فیلم و عکس) نیچیروان بارزانی: ایران از تمرکز سلاح تحت کنترل دولت عراق حمایت می‌کند وزارت کشور کویت از خنثی‌سازی نقشه حمله پهپادی داعش خبر داد گزارش بیزینس‌اینسایدر درباره بازگشت سرمایه‌گذاران و روند صعودی قیمت طلا لغو مسابقات کشوری شطرنج در خرم‌آباد به دلیل عدم هماهنگی با استان ادعای ترامپ درباره تسلط بر تنگه هرمز در میانه فشارهای اقتصادی رد شایعات درباره آتش‌بس؛ ایران: هیچ بحثی برای تمدید توافق با آمریکا نیست ابراز تردید متحدان غربی و عربی آمریکا درباره نفوذ ترامپ بر اسرائیل هدف قرار گرفتن کشتی نظامی و نفتکش اوکراین در بندر اودسا توسط روسیه وزیر آموزش و پرورش: اعتبار هفت همتی صرفاً مختص مطالبات رتبه‌بندی است گزارش سی‌ان‌ان از فرار مخفیانه ترامپ با کامیون حمل غذا از ترس ایران انتصاب غلامحسین محمدی به عنوان سرپرست جدید سازمان تامین اجتماعی