فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۸-۰۸-۱۳۹۴
کد ۴۳۲۵۲۹
انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۸-۰۸-۱۳۹۴

کاهش خطر مرگ زودرس با نوشیدن قهوه

عصر ایران
این پژوهش دلیل چنین تاثیری را مشخص نکرده است، اما ارتباطی را با پژوهش‌های قبلی نشان داد و موجب شد دانشمندان به تحقیقات بیشتر ابراز علاقه کنند.
کاهش خطر مرگ زودرس با نوشیدن قهوه

پژوهشگران آمریکایی می گویند کسانی که سه تا پنج فنجان قهوه در روز می نوشند، احتمالا در برابر مرگ زودرس ناشی از بیماری های قلبی، دیابت، پارکینسون و نیز خودکشی مصونیت پیدا می کنند.

نتایج مطالعاتی که پژوهشگران مدرسه بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد انجام داده اند، حاکی است قهوه دارای کافئین یا بدون کافئین، هر دو منافعی دارند.

آنها کسانی را که قهوه نمی نوشند یا کمتر از دو فنجان در روز می نوشند با کسانی که گفته اند مقدار "معتدلی" قهوه یا بیش از پنج فنجان می نوشند، مقایسه کردند.

این پژوهش دلیل چنین تاثیری را مشخص نکرده است، اما ارتباطی را با پژوهش‌های قبلی نشان داد و موجب شد دانشمندان به تحقیقات بیشتر ابراز علاقه کنند.

یک پژوهشگر ارشد گفت: "ترکیبات بیواکتیو در قهوه مقاومت انسولین و تورم سیستماتیک را کاهش می دهد. این موضوع می تواند برخی یافته ها را توضیح دهد. با این حال، برای تحقیق درباره مکانیسم های بیولوژیک که موجب چنین تاثیراتی می شود به مطالعات بیشتر نیاز است."

در این تحقیق، تأثیر حفاظت کننده ای در برابر سرطان پیدا نشد. برخی پژوهش های گذشته به ارتباط بین مصرف قهوه و کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها اشاره کرده است.

پژوهشگران همچنین به عوامل دیگری مانند سیگار کشیدن، ورزش، مصرف الکل و رژیم غذایی پرداختند.

با این حال، کارشناسان هشدار دادند قهوه ممکن است برای همه خوب نباشد.

یکی از پژوهشگران گفت: مصرف منظم قهوه می تواند شامل بخشی از یک رژیم غذایی متوازن و سالم باشد.

او همچنین گفت زنان باردار و کودکان باید در مورد مصرف زیاد کافئین از قهوه با نوشیدنی دیگر احتیاط کنند.

برچسب ها: مرگ زودرس ، قهوه
ارسال به دوستان
captcha
افزایش تولید نفت ایران به حدود ۲.۴۸ میلیون بشکه در روز بر اساس گزارش جدید اوپک متن کامل پیام احساسی لیونل مسی برای پدر فقیدش؛ تردید در ادامه فوتبال همدردی احساسی کریستیانو رونالدو با لیونل مسی پس از درگذشت پدرش افزایش قطارهای تهران مشهد همزمان با ایام ۲۸ صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) رهاسازی ۱۵ روزه آب سد کرج برای نجات سفره‌های زیرزمینی و اراضی کشاورزی غرب تهران مهار آتش‌سوزی مجتمع تجاری خلیج فارس قشم و نجات ۱۲ شهروند بدون تلفات درخواست معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از اوکراین برای توقف حملات به خط لوله خزر آماده‌باش سفارتخانه‌های آمریکا در غرب آسیا با تعداد محدودی از کارمندان دیدار رئیس‌کل بانک مرکزی با رئیس بانک توسعه نوین بریکس در هند آلودگی نفتی در سواحل قشم؛ عملیات پاکسازی در مناطق شیب‌دراز و نقاشه آغاز شد سقوط جنگنده اف ۱۶ ترکیه در پرواز آموزشی و نجات معجزه‌آسای خلبان درگذشت ژو رونگجی؛ مردی که چین را به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کرد دیدار وزیر کشور پاکستان با محسن رضایی و بررسی راهبردهای توسعه مناسبات تهران و اسلام‌آباد آخرین وضعیت سلامتی چنگیز وثوقی؛ بازیگر پیشکسوت سینما به منزل بازگشت اعتراف دیپلمات سابق آمریکایی؛ ایران برای همیشه کنترل تنگه هرمز را در دست خواهد داشت