فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۶-۰۵-۱۳۹۸
کد ۶۸۱۲۴۵
انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۶-۰۵-۱۳۹۸

با این روش خود را از دیابت دور نگه دارید

با این روش خود را از دیابت دور نگه دارید

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف مکمل ویتامین دی می‌تواند ریسک ابتلا به دیابت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، محققان در تازه‌ترین پژوهش‌های خود دریافتند، مکمل‌های ویتامین دی ممکن است به کاهش دیابت کمک کنند زیرا باعث بهبود عملکرد انسولین می‌شوند.

با این روش خود را از دیابت دور نگه دارید

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ویتامین دی باعث تقویت انسولین در بدن می‌شود و به طور بالقوه از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر، دانشمندان کانادایی داده‌های شگفت آور جدیدی را ارائه داده‌اند که بیانگر آن است، دوزهای بالایی از ویتامین «دی» می‌تواند مردم را از ابتلا به دیابت در امان نگه دارد و توسعه آن را در مبتلایان کاهش دهد و به بهبود آنها کمک کند.

مطالعه‌ای که در مجله اروپایی غدد درون‌ریز منتشر شده است می‌گوید افزودن مکمل‌های با دوز بالا ویتامین دی می‌تواند متابولیسم گلوکز را بهبود بخشد تا از پیشرفت دیابت جلوگیری کند.

یکی از محققان این پژوهش از دانشگاه لاوال می‌گوید: «سطح پایین ویتامین دی با ابتلا به دیابت مرتبط است، پس افراد با تأمین آن می‌توانند خود را از این بیماری در امان نگه دارند».

به گفته کارشناسان علمی، قرارگیری کوتاه مدت در معرض نور آفتاب می‌تواند نیاز بدن به ویتامین دی را برطرف کند؛ افراد اگر نمی‌توانند از این طریق ویتامین دی مورد نیاز بدن خود را تأمین کنند، مصرف مکمل‌ها یکی از راه‌های تأمین آن است، همچنین رژیم‌های غذایی وجود دارد که سرشار از این ویتامین هستند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: دیابت ، ویتامین
ارسال به دوستان
captcha
هشدار امام جمعه اهواز: اگر جنگ زیرساختی آغاز شود، تبعات آن تنها متوجه یک طرف نخواهد بود لاوروف: منتظر پاسخ آمریکا درباره همکاری با اوکراین علیه روسیه هستیم اینیشتین سیاهچاله ها را کشف نکرد؛ داستان واقعی کشف سیاهچاله ها چیست؟ (+عکس) مطالعه بزرگ زوال عقل؛ تفاوت‌های چشمگیر پس از ۹۰ سالگی اورست بلندترین قله دنیا نیست؛ پس بلندترین نقطه زمین کجاست؟ انهدام پهپاد MQ9 در آسمان هرمزگان توسط سپاه راز خطوط ظریف دست؛ امضای بیولوژیکی که هرگز تغییر نمی کند/ شما کدام الگو را دارید؟ (+اینفوگرافیک) امام جمعه اصفهان: باید ادبیات انتقامی را تقویت کنیم/ پوزه آمریکا را به خاک می مالیم رئیس کمیسیون امنیت ملی: آمریکا به فرار خود از منطقه سرعت دهد نان سنگک: کار، معرفت و زیست ایرانی «خانه‌ریز»، نسخه سانتی‌متری برای بحران میلیونی مسکن! توصیه معاون وزیر کار به دریافت کنندگان پیامک‌ کالابرگ؛ فعلا به پیشخوان نروید رکورد جدید مرگ‌ومیر ناشی از گرما در آلمان تصاویری جدید از حسین طائب در قم امام جمعه مشهد: دشمن می‌خواهد وضعیتی بحرانی‌تر از دی‌ماه بیافریند